Monday, August 31, 2009

Si Dia

Kali nie aq ingin sampaikan luahan hatiku kepada dia, SIAPAKAH DIA?? hanya aq, dia & yang Maha ESA sahaja yang tahu apa yang berlaku sepanjang perkenalan kami selama 6 bulan ini..Bermula apabila aq menambah dia sebagai kenalanku di website Friendster, mengenali dia sebagai junior sekolah lame ku..merasakan perkara biasa sepanjang kami berbual sehingga kemesraan yang terjalin di ruang sembang YM membuatkan aq ingin mengenalinya dengan lebih rapat lagi..

Permintaan nombor si dia ditolak habisan setelah aq secara tiba2 meminta (dah mula jatuh ati), perasaan sedih melanda tetapi aq tabahkan diri kerana si dia merasakan belum masa lagi untuk berbuat demikian..
Setiap malam pasti aq tunggu si dia di ruang YM walaupon kadangkala si dia sibuk dengan kerja yang perlu di siapkan..sehingga pada satu ari aq di tegur oleh Mama Walia ( ketiak berada di dalkam bengkel C# pada cuti sem yang lepas) mengenai perbualanku dan si dia di dalam kelas..hehehe..Siang berganti malam, begitu juaga sebaliknya, apabila satu hari mesej yang aq sampaikan pada si dia untuk meminta nombor di tolak (pilu hati aq ini), apakan daya nasi belum menjadi bubur pada hari pagi Ramdhan yg pertama sesuatu yang tidak disangka bahawa dia memberikan nombornya kepadaku..

Perasaan gembira terpancar bak bilik gelap diterangi lampu, hanya syukur sahaja yang aq boleh panjatkan kepada-Nya..di harap perkenalan yang baru melalui telefon dapat merapatkan hubungan silaturrahim..Dan adakah dia permata baru dalam hidupku, hanya doa sahaja yang boleh kupanjatkan kepada-Nya..Walaunpun post kali ini tidak seberapa seperti yang lain, di harap ini dapat memuaskan hatinya tersebut..

Akhir bicara

Ramadhan pertama perkenalan bermula,
Antara aq dan dia,
Di harap lebih terjalin hubungan yang tersedia,
Menanti hari "itu" bila akan tiba???

4 comments:

Anonymous said...

ak harap 'hari' yg ko tggukn tu akn tiba secpt yg mgkin. ak pn phm perasaan ko sbb skng ni ak pn m'alami prob sejibik cm ko.

Jose Mohsin said...

tq kwn..harap pon ko dpt atasi nya jg ya..
sama2 lah kita ya...

afiq3a said...

aku tau sapa itu owg...
nama aku dipanjangkn lg...
aduhh..benci la ambik nama aku..ahahah

Jose Mohsin said...

nk buat ccamne klu name 2 dkat sama ngan name ko..jgn marah ye,, huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...