There was an error in this gadget

Monday, January 26, 2009

Sesiapa antara kamu yang tidak pernah jatuh cinta???


Pernah tak kamu berfikir bahawa kamu pernah bercinta sebelum kamu wujud didunia???
cintakan ALLAH yang menjadikan kita, cintakan nabi kita, kitab kita, cintakan keluarga kita dan juga cintakan makhluk yang dijadikanNya, semuanya bergantung kepada kita membawa cinta itu menuju jalan masing2...akal fikiran yang mempengaruhi kita...ke arah positif atau negatif...x salah bercinta tetapi islam telah menerangkan batas2 yang jelas yang mana sebagai umat islam wajib kita patuhi dan bila ada yang ingkar itulah sebenarnya punca terjadinya segala maksiat...ada yang kecewa bila putus cinta...ingat lah...apabila kita membahagikan cintai ini lebih kepada ALLAh berbanding makhluk ciptaannya..INSYAALLAH DIA akan memberikan lebih kepada kita...cinta itu ubat dan juga racun, jadi renungkanlah...

Sunday, January 18, 2009

****************************************************


"Persefahaman di iringi keikhlasan penting dalam memupuk satu ikatan iaitu PERSAHABATAN.. Susah senang diharungi bersama tidak kira dalam apa jua keadaan.. Oleh itu siramilah PERSAHABATAN dgn KASIH SAYANG yang SEIKHLASNYA.... Hadirnya tanpa kusedari Menggamit kasih cinta bersemi Hadir cinta insan padaku ini Anugerah kurniaan Ilahi Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya Kesopanannya memikat di hati Mendamaikan jiwaku yang resah ini Ya Allah Jika dia benar untukku Dekatkanlah hatinya dengan hatiku Jika dia bukan milikku Damaikanlah hatiku Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari Selama ini baru kutemui Tapi ku tak pasti rencana Ilahi Apakah dia kan kumiliki Tidak sekali dinodai nafsu Akan kubatasi dengan syariat-Mu Jika dirinya bukan untukku Redha hatiku dengan ketentuan-Mu Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

Friday, January 16, 2009

Salam..
Yg Sape nk kena tag



This is a survey about your dream wedding, whether it be in the next year or after ten years. So, please answer after you read, the person who answered this before you took a great deal of effort.
1. How old are you?
19(August 24, here I come)

2. Are you single?
Yes I'm a Single!(bkn cite movie 2 tau)

3. At what age do you think you'll get married?
Tgk duit dh byk, huhu

4. Do you think you'll be marrying the person you are with now?
Xtau la sbb die Miss Universe beb...hehehe

5. If not, who do you want to marry?
Xkan jd Bujang Lapok plak...

6. Do you want a garden/beach or a traditional wedding?
Dua2 xnak, xde class..bt kat angkasa lepas la...

7. Your ideal motive?
Gua Langsi, hahaha

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
Klu dh khwn kat angkasa lepas ingat bleh blik bumi kew...huhuhu

9. How many guests do you think you'll invite?
Pikir la sendiri wei...

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
Byk plak ko soal, gile ke pe...xbace aq nak khwn kat mane??

11. Do you want the traditional vows or something you'd make up on your own?
Aq tmbk kang ko nie byk soal la...suka ati mak dorng la..

12. How many layers of cake do you want?
Seratus lapis bleh x???

13. Do you prefer having your reception at a hotel or a simple place?
Tggu Donald Trump panggil..

14. When do you want to get married, morning or evening?
Ikut cara yang baik dalam agama..

15. You'd rather have your reception outdoors or indoors?
Tengah2 bleh x buat agaknye???

16. Do you like a grand entrance for your bride?
Kete Skyline wajib, Mitsu bleh blah ye...

18. Name the song/tune you'd like to play at your wedding.
Lagu Tidor, confirm pnt dowh lame nak sanding...

19. Are you a morning person or a night person?
Midnight, batman knl x?? aq la orgnye...

20. Do you want a solemn ceremony or a light one?
Solemn one, hahahaha

22. Describe your ideal husband/wife.
Org gile je nak hati bini die...

23. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
Ingat org putih kew, mane adat melayu...pakai tangan la..

24. Champagne or red wine?
Sky Juice lg pergh syeh...

25. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Aq ingat nak bt kedua-dua s'kali...

26. Money or household items?
Nyawa lagi penting wooo..

27. Who will pay for the bills?
Tenagak sape gaji lagi sikit..(harap2 bkn aq...huhuhu)...

28. Are you ready for married life?
Aq dh lame ready cume malas je...kete Skyline nk kene repair, byk duit wooo...

29. Do you think you will still be a virgin until you get married?
Kurang ajar ko, nk kena tmbk kew???

30. Will you always be true to your wife/husband?
Dah khwn kena la jujur, walaupn xsengaja kentut tau...huhuhu...

31. How many kids would you like to have?
Selagi ade tenaga & harta, selahgi 2 ade cahaya mata...pergh mat pantun beb...

32. A new house for a newly wed or an old one?
Jgn memilih, rmh papan kew, batu kew...dh khwn s'hdp s'mati la...

33. What kind of cuisine would you like for your wedding?
Klu aq xnak mcm mane???

34. Will you record your honeymoon in a CD or DVD?
Ko ingat msuk pwagam kew??? baget aq p'lakon plak (sambil control macho, hohoho)...

35. Whose wedding plans would you like to know next?
Bdk yg s'lalu susah senang ngan aq...(sedih & m'nangis), waaaaaaa...

36. Tag to

bdk2 ijok:-
capix,
ijat,
afiq mitsu kalah,
abg j(jamal),
han gti(fifi),
uncle...

bdk2 luar ijok:-
chad(adik en.ezwan),
faiz de kon,
ayun(awex abg j),
tira...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...