Sunday, August 14, 2011

Oh! Wanita


Ada 25 perkara orang lelaki kena tau pasal wanita nie:-

1.Perempuan adalah makhluk tuhan yang suka sangat “shopping”. Sebab, dalam anggapan mereka, kedai, shopping mall, supermarket, atau pasar adalah tempat di mana mereka seolah merasa ter'kontrol' (padahal buktinya mereka sangat “lost control” di tempat seperti itu).

2.Perempuan sangat menyukai segala hal yang bersifat “tawar-menawar”. Jadi, pertanyaan tentang ‘apakah itu diperlukan’ tidaklah relevan. Bagi mereka, segala sesuatu yang dijual dan ditawarkan ibarat sebuah permainan yang mengasyikkan dan adil.

3.Perempuan pada hakikatnya tidak memiliki sesuatu untuk dipakai. jadi, jangan bertanya tentang rak baju di dalam bilik, kamu hanya boleh tidak mengerti 'kenapa'??.

4.Perempuan suka menangis. Dan mereka tidak akan menangis kecuali mereka tahu bahwa kamu boleh mendengarnya.

5.Perempuan akan selalu bertanya tentang sesuatu yang tidak mempunyai jawapan pasti. Ini adalah usaha mereka untuk membuatmu merasa bersalah.

6.Perempuan suka berbicara. Jadi, mereka akan selalu bercakap, berborak, karena berdiam diri atau menutup mulut sangat menyeksakan bagi mereka, walaupun mereka sebenarnya tidak ada sesuatu pun yang ingin dibicarakan.

7.Perempuan perlu untuk merasa bahwa ada orang lain yang lebih ‘buruk’ dari mereka. Itu kenapa acara-acara seperti Oprah Winfrey Show sangat sukses.

8.Perempuan tidak menginginkan seks sebanyak keinginan lelaki. Ini dikeranakan seks lebih bersifat fizik bagi lelaki, dan bersifat emosional bagi mereka. Jadi, hanya dengan mengetahui bahwa lelaki menginginkan seks dengan mereka, keperluan seksual mereka sudah pun terpenuhi.

9.Perempuan tidak menyukai serangga. Bahkan perempuan terkuat pun selalu memerlukan lelaki di samping mereka jika ada serangga yang muncul.

10.Perempuan tidak boleh menjaga rahsia. Sebab itu seolah mengerat mereka dari dalam. Imbasnya, mereka merasa bahwa bukanlah sebuah ‘dosa’ bila membicarakan rahsia tersebut kepada satu atau dua orang.

11.Perempuan selalu ingin tampil berkelompok di depan umum. Sebab, ini memberikan mereka kesempatan untuk bergossip.

12.Perempuan tidak pernah tahan untuk tidak menjawab telepon, apapun yang sedang mereka lakukan. Sebab mereka menganggap telepon itu sebagai pengumuman loteri dan mereka adalah pemenangnya (haha…).

13.Perempuan tidak pernah paham kenapa lelaki menyukai mainan. Sedangkan lelaki sangat paham bahwa mereka tidak memerlukan ‘mainan’ lain bila perempuan punya menu ‘on/off’.

14.Perempuan akan menyimpan tiga jenis shampo yang berbeza dan dua jenis conditioner di bilik mandi mereka.Setelah perempuan mandi, jangan heran bila bilik mandi akan berbau seperti ‘hutan tropika’.

15.Perempuan tidak mengerti ‘daya tarik’ olahraga. Lelaki akan mencari hiburan sebagai kesempatan untuk lari dari kenyataan. Sedang perempuan mencari hiburan untuk mengingatkan mereka bagaimana ’segala sesuatu’ boleh menjadi berbahaya.

16.Bila lelaki pergi untuk 7 hari perjalanan, maka mereka akan membawa pakaian untuk lima hari dan akan memakai pakaian yang sama untuk beberapa hari. Tapi bila perempuan pergi untuk 7 hari perjalanan, maka mereka akan membawa pakaian untuk 21 hari. Ini kerana mereka tidak tahu yang akan mereka rasakan apa yang mereka pakai setiap harinya.

17.Perempuan akan merapikan rambut mereka bila ingin tidur.Perhatikan bagaimana perempuan makan ais krim, maka kamu akan tahu bagaimana rupa mereka di tempat tidur.

18.Perempuan akan digaji (dibayar) lebih murah dibandingkan lelaki, kecuali dalam dunia model.



19.Perempuan tidak pernah ’salah’. Dan meminta maaf adalah tugas lelaki. Hmm.. siapa sebenarnya yang merayu adam memakan buah khuldi..?

20.Perempuan tidak tahu apapun mengenai kereta, kecuali diperlukan kilang kereta untuk iklan.

21.Perempuan memiliki tempat tidur yang lebih baik dan tersusun dibanding lelaki. Sebab mereka berpikir dalam mimpi pun mereka akan dipuja.

22.Jumlah rata-rata barang di bilik mandi perempuan adalah 437. Lelaki tidak akan dapat mengerti apa gunanya barang-barang tersebut.

23.Perempuan akan mengatakan bahwa mereka menyukai binatang yang lucu seperti kucing.Lelaki juga berkata yang sama, tetapi bila tidak berada di depan perempuan, ia akan menendangnya.

24.Perempuan sangat suka bercakap di telepon. Mereka boleh menginap di tempat kawan selama dua minggu,lalu ketika kembali ke rumah, mereka akan menelepon kawan tersebut selama 3 jam.

25.Perempuan akan merapikan penampilan mereka (bersolek) bila ingin keluar untuk berbelanja, menyiram tanaman, membersihkan garaj, menjawab telepon, membaca buku, atau bahkan membuka surat.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...